Huisje Boompje Meesje

Dick Tillema 100 dagen foto.jpg
Door Dick Tillema, Ronald van Veen op 20 december 2019 om 14:50

Huisje Boompje Meesje

Huisje Boompje Meesje logo.jpgWat een mooie actie van gemeente Ermelo om de eikenprocessierups te gaan bestrijden door nestkastjes op te gaan hangen voor de meesjes die deze rupsen graag opeten. In juni stelde de ChristenUnie al schriftelijke vragen om te achterhalen of de gemeente ging inzetten op een natuurlijke vorm van bestrijding van de processierups.

Vervolgens heeft de ChristenUnie Ermelo de actie Huisje Boompje Meesje voorbereid, maar de gemeente was ons voor... Nu hebben we begrepen dat de actie van de gemeente een enorm succes is en de 50 gratis nestkastjes al binnen een paar dagen uitgegeven waren. Om deze actie een vervolg te geven, nemen wij als ChristenUnie het stokje van de gemeente over met onze eigen actie: Huisje, Boompje, Meesje. Ook wij willen daarom 50 nestkastjes aanbieden aan onze inwoners. Dus bij dezen: heb je nog geen nestkastje van de gemeente ontvangen, maar wil je er wel graag eentje ophangen, stuur dan een mailtje naar vogelhuisjeCU@gmail.com en maak kans op één van onze 50 gratis nestkastjes. Deze kastjes worden lokaal gemaakt bij Stichting Materra. Wees er snel bij want ook bij ons geldt OP=OP. Het is natuurlijk jammer als je ook bij ons achter het net vist.

Daarom dagen we bij dezen graag onze collega politieke partijen en lokale organisaties uit om ons na te volgen: Wie volgt?

Ronald van Veen en Dick Tillema

Raadsleden voor ChristenUnie Ermelo