ChristenUnie stelt vragen over vuurwerkoverlast en vuurwerkschade

Jet Weigand
Door Jet Weigand op 8 januari 2020 om 19:00

ChristenUnie stelt vragen over vuurwerkoverlast en vuurwerkschade

Afgelopen jaarwisseling is er landelijk een schade van 15 miljoen euro geweest en opnieuw is er een toename geconstateerd van het aantal vuurwerkslachtoffers. Ook in Ermelo begon het afsteken al veel te vroeg en werd als hevig ervaren door inwoners. De fractie van de ChristenUnie werd meermalen benaderd over de overlast die dit veroorzaakte bij mens en dier, nog los van de materiele schade.

Dat was aanleiding voor Jet Weigand-Timmer, fractievertegenwoordiger voor de ChristenUnie in de gemeenteraad van Ermelo om vragen te stellen aan het college tijdens het vragenhalfuur. “De roep om maatregelen tegen vuurwerkoverlast en vuurwerkschade wordt steeds groter. Maar het is wel goed om eerst de cijfers voor Ermelo te hebben. En er moeten goede afspraken over handhaving gemaakt worden.”

De ChristenUnie hoopt dat de jaarwisseling voor iedereen een plezierig feest blijft en wil het college stimuleren het vuurwerk zo te organiseren dat iedere inwoner er zonder overlast, schade of ongelukken van kan genieten.