Huisje Boompje Meesje is een succes!

Huisje Boompje Meesje klaar.JPG
Door ChristenUnie Ermelo op 27 januari 2020 om 14:00

Huisje Boompje Meesje is een succes!

In navolging van gemeente Ermelo heeft de ChristenUnie 50 vogelhuisjes laten maken om die weg te geven aan de inwoners van Ermelo. De ChristenUnie hoopt met deze actie op een natuurlijke manier iets te doen aan de overlast van de eikenprocessierups. De huisjes vonden eind december gretig aftrek. Binnen een paar dagen waren alle 50 vogelhuisjes al gereserveerd. De afgelopen maand zijn de vogelhuisjes gemaakt door medewerkers van de stichting Materra. Materra is een organisatie die een plek biedt voor mensen die door psychische, verstandelijke of lichamelijke beperkingen (nog) niet aan het arbeidsproces kunnen deelnemen.

Het is mooi om te zien dat de vogelhuisjes een glimlach geven op het gezicht van de ontvangers”, aldus ChristenUnie raadslid Dick Tillema. “Het zijn dan ook prachtige grote huisjes, gemaakt van gebruikt pallethout door Fred en Henk van de afdeling houtbewerking van stichting Materra”.

Natuurlijk moest de ChristenUnie ook even op de foto met Henk en Fred, die zo trots waren als een pauw. Tijdens de rondleiding, die de ChristenUnie delegatie kreeg, bleek dat Materra allerlei moois maakt van hout. Een bezoek aan hun winkeltje is dan ook van harte aanbevolen!

De ChristenUnie bezorgt deze en komende week de door Materra gemaakte vogelhuisjes. “We hopen echt op een vervolg van deze actie”, aldus ChristenUnie raadslid Ronald van Veen. “Het zou mooi zijn als aan een boom bij elk huis in de gemeente een vogelhuis hangt. Dan hebben we echt huisje, boompje, meesje!” De ChristenUnie geeft dan ook graag het spreekwoordelijke “stokje” door aan de andere politieke partijen om ook de bewustwording voor een natuurlijke bestrijding van de processierups verder vorm te geven.