Als elk dubbeltje telt

Folkje GR verk 2018
Door Folkje Spoelstra op 29 januari 2020 om 16:18

Als elk dubbeltje telt

Nieuwe Column van de fractievoorzitter.
Wat als elk dubbeltje voor jou telt? Hoe zou dat voelen? Persoonlijk ken ik het niet, maar ik spreek met regelmaat mensen die moeite hebben om rond te komen. De onzekerheid en de tijdsduur waarin geldtekort kan spelen trekt een grote wissel op alle facetten in je leven.

De gemeente Ermelo kent een goed minimabeleid en is een voorbeeld voor andere gemeentes. Dit hoorden we afgelopen maand in een bijeenkomst over minimabeleid waarin diverse doelgroepen van Schuldhulpmaatje tot Welzijn Ermelo vertegenwoordigd waren. Nu heeft u vast ook de berichten vernomen dat de gemeente Ermelo in financieel moeilijke tijden verkeerd. Woorden die niet zo veel betekenen als je de last ervan niet direct ervaart. Je zucht en moppert hooguit dat de belasting omhoog gaat, maar je eet er niets minder om en je gaat nog net zo vaak op vakantie. Maar wat als al elk dubbeltje telt. Blijft met onzekere financiële tijden het goede minimabeleid overeind? Als ChristenUnie Ermelo hebben wij ons altijd ingezet voor een goed minimabeleid. Dat goede minimabeleid moet blijven. De financiële keuzes die wij maken mogen niet ten koste gaan voor hen voor wie elk dubbeltje al telt! Laten we een voorbeeld blijven! En dat vind ik!