Het Corona virus

Dick Tillema
Door Dick Tillema op 20 maart 2020 om 22:10

Het Corona virus

Nederland is in de ban van het Corona virus. Op het moment dat ik dit schrijf ligt het openbare leven goeddeels plat en zijn er ook in Ermelo een aantal besmettingen geconstateerd.

Het is een merkwaardige tijd vol met tegenstellingen. Sommige ondernemers worden hard getroffen, terwijl andere ondernemers juist keihard werken om aan de vraag te kunnen voldoen. Op scholen is er het wonderlijke wachten of er kinderen komen en worden nieuwe manieren gezocht om te zorgen dat examens en toetsen door kunnen gaan. Ouderen en kwetsbaren houden hun hart vast. We voelen allemaal aan dat dit niet te lang moet gaan duren. En dus hopen en bidden we dat onze ‘Nationale curve’ spoedig de andere kant op zal knikken naar volledig herstel. Ik vind het mooi en ontroerend om te zien dat op zoveel plekken in Ermelo het voorjaar doorbreekt. Niet alleen in de tuinen en blije bermen, maar ook in de harten van mensen. ‘Erbarmeloo’, het omzien naar elkaar, zit ons in de genen. Ik hoop dat als we straks terugkijken op deze rare tijd, we ondanks alle moeilijkheden ook tegen elkaar kunnen zeggen: ‘De gemeenschapszin die we toen hebben ervaren was hartverwarmend’.

In uw hand leg ik mijn leven,
Heer, trouwe God, u verlost mij.
Psalm 31 : 6

[Vanwege de huidige omstandigheden zal publicatie van deze column niet plaatsvinden op de gemeentepagina in het Ermelo's Weekblad]

Labels: