De moeite waard!

Folkje GR verk 2018
Door Folkje Spoelstra op 30 september 2021 om 12:00

De moeite waard!

Volgend jaar maart 2022 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Het is steeds moeilijker voor partijen om mensen te vinden die zich verkiesbaar stellen. Wie wil er nu nog raadslid worden?

Het is een enorme verantwoordelijkheid, avonden gevuld met vergaderen, hoge verwachtingen en vaak teleurstellingen. Toch?! En voor het applaus hoef je het niet te doen. Toch wil ik een pleidooi houden voor het raadslid. Met regelmaat lees ik berichten op social media of in de krant over de raad en haar gemaakte keuzes. Het schets niet altijd hoopvol de berichten om je aan te melden als raadslid. Grote onderwerpen halen het nieuws en dat is terecht. Het raadswerk bestaat echter uit zoveel meer dan alleen grote onderwerpen. Veel raadswerk begeeft zich niet in de schijnwerpers.  Zoals gesprekken op straat, mail of app contact, aan inwoners oplossingen kunnen bieden of de juiste weg wijzen. Samen onderling als raadsleden initiatieven nemen zoals de Natuurwerkdag. Werkbezoeken aan bedrijven en organisaties, meedenken over wonen of duurzaamheid. Zowel het grote als het kleine maakt het raadswerk uitdagend en van waarde! Als ChristenUnie Ermelo hopen wij in november onze kieslijst te presenteren. In vertrouwen je inzetten voor ons mooie Ermelo, het is de moeite waard!

Photo by Element5 Digital on Unsplash

Labels: