ChristenUnie grootste in Ermelo

Folkje GR verk 2018
Door Folkje Spoelstra op 23 maart 2019 om 20:04

ChristenUnie grootste in Ermelo

De ChristenUnie is in Ermelo als winnaar uit de bus gekomen bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten op 20 maart 2019.  De partij kreeg 17,4% van de stemmen en bleef daarmee CDA (16,7%) en Forum voor Democratie (13,4%) voor. Voor het eerst komt de ChristenUnie als grootste partij uit een verkiezing. Toch komt de groei niet geheel onverwachts. Ook bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 was de ChristenUnie de onbetwiste winnaar door als enige partij een zetel te winnen.

Fractievoorzitter Folkje Spoelstra: “Een mooie uitslag, waar we dankbaar voor zijn. Het gaat nu natuurlijk in de eerste plaats om de Provincie en de Eerste Kamer, maar het zegt ook iets over de verhoudingen in Ermelo. We voelen ons door de inwoners van Ermelo enorm gesteund. Vorig jaar kregen we van de inwoners al een verrassende vierde zetel. Dat die positieve lijn wordt doorgezet is geweldig. Het geeft ons moed om door te gaan met onze koerst van christelijke politiek, waarin we met en voor onze inwoners handen en voeten geven aan onze drie kernwoorden: Vertrouwen, Samen en Duurzaam”.