Huisje, boompje……: meesje in actie!

nestkastje bewoond 2.jpg
Deure_Jos_vd
Door Jos van der Deure op 3 april 2020 om 12:00

Huisje, boompje……: meesje in actie!

Begin dit jaar hebben fractieleden van de ChristenUnie Ermelo 50 nestkastjes rondgedeeld in Ermelo. Dit was onder het motto ‘Huisje, boompje, meesje’. In de strijd tegen de eikenprocessierups leek het goed om de koolmezen te helpen aan extra woonruimte.

Deze week kregen we foto’s binnen van nestkastjes die inmiddels bewoond zijn. De vogels hebben hun weg gevonden. Vaak een mees, maar soms ook een mus. Dan wordt het dus ‘huisje, boompje, musje’. Geen discriminatie, ook de mus mag een huis vinden. Wat doet denken aan Psalm 84 : 4 – ‘Zelfs vindt de mus een huis………’

In deze tijd van Coronazorgen las ik een poosje geleden ‘Maar de lente wist het niet…’. Inderdaad Coronacrisis of niet, de natuur gaat door. Na de winter kwam de lente. Af en toe is er nog nachtvorst en soms een winterse bui, maar de bomen lopen uit, struiken worden groen en de vogels zijn begonnen met het nestelen. God is bezig met zijn schepping en de jaargetijden volgen elkaar op. Heel het leven op deze aarde is in Zijn hand, Hij zorgt voor ieders plek. Dat geldt voor de mees, zelfs de mus en zeker voor ons allen.
Huisje boompje musje.jpg

Labels: