Maximale aandacht nodig verbod lachgas en designerdrug

Folkje GR verk 2018
Door Folkje Spoelstra op 14 juni 2021 om 12:00

Maximale aandacht nodig verbod lachgas en designerdrug

Afgelopen week deed een groep Oost-Nederlandse burgemeesters een oproep om zo snel mogelijk een verbod op designerdrugs en lachgas in te voeren. Ook onze burgemeester van Ermelo Dorine Burmanje ondertekende dit belangrijke pleidooi om de bestanddelen van designerdrugs en lachgas op de lijst verboden middelen te zetten. Een afvaardiging overhandigde hiervoor een oproep aan leden van de Tweede Kamer voorafgaand aan het debat over uitstel van een dergelijk verbod.

Als fracties van de ChristenUnie Ermelo en CDA Ermelo onderstrepen wij dat nu uitstel van een verbod op lachgas en designerdrugs een slechte zaak is. In de tweede kamer heeft Mirjam Bikker CU  samen met Anne Kuik van het CDA een motie ingediend om waarin ze minister Grappenhaus oproepen het verbod voor het zomerreces in stemming te brengen.

Omdat wij als CU en CDA ons zorgen maken om het gebruik van lachgas en designerdrugs in onze gemeente is het van belang dat er aandacht is voor dit onderwerp. Daarom hebben wij Folkje Spoelstra CU Ermelo en Sarath Hamstra CDA Ermelo vragen aan het college gesteld over de noodzaak van dit verbod voor Ermelo, de vraag of een verbod te handhaven is en zouden wij graag inzet willen op meer preventie en vragen wij naar de mogelijkheden hiervoor.

Het heeft onze aandacht al in Ermelo nu nog de noodzaak laten doordringen in Den Haag dat een verbod nu moet komen!

Labels: