Helpende handen

Folkje GR verk 2018
Door Folkje Spoelstra op 4 november 2021 om 20:43

Helpende handen

Dankbaar. De dag na dankdag.

Extra helpende handen zijn bij de voedselbank altijd welkom! Het zorgt voor een stukje bewustwording wanneer jezelf de handen uit de mouwen steekt door eens mee te helpen. Zo helpen wij als ChristenUnie Ermelo al jaren samen met Progressief Ermelo een handje mee op de dag na biddag of na dankdag. Er is dan extra voedsel ingezameld bij de kerken en dat moet gesorteerd worden.

De voedselbank in Harderwijk verzorgt voedselpakketten voor Harderwijk, Ermelo en Putten en maakt sinds een maand gebruik van een mooi nieuw pand. Op het pand staat de passende tekst: ‘hongerigen heeft Hij gevoed’. Voor de vele vrijwilligers en de gebruikers van de voedselbank is het een voorrecht dat er meer ruimte is en mogelijkheden om op andere wijze pakketten samen te stelen en meer keuze voor wat een ieder nodig heeft. Dankbaarheid is er! Het is jammer dat het nodig is, maar mooi dat het er op deze manier kan zijn!

CU en PE bij Voedselbank 2021

Wist je dat:

• de voedselbank een organisatie is die mensen in een financiële noodsituatie een steuntje in de rug biedt?
  • de voedselbank verspilling van voedsel wil tegen gaan
  • er iedere week circa 150 voedselpakketten worden klaargemaakt voor zo'n 200 volwassenen en 230 kinderen in Harderwijk, Ermelo en Putten?
  • de voedselbank iedere week gemiddeld 150 x 30 producten nodig heeft, zoals brood, rijst, suiker, broodbeleg, alle soorten groenten en aardappels, melkproducten? Dat zijn maar liefst 4500 producten!

En dus zijn vrijwilligers altijd nodig!
De voedselbank heeft gelukkig al veel vrijwilligers maar kan altijd nog wel vrijwilligers gebruiken! Ben je nieuwsgierig of is het iets voor jou? Geef het aan ons door dan nemen wij contact op met de organisatie.

Labels: