Natuurwerkdag Ermelo zaterdag 4 november

Iwan van den Broek2.jpg
Door Iwan van den Broek op 23 oktober 2023 om 12:00

Natuurwerkdag Ermelo zaterdag 4 november

Op zaterdag 4 november organiseren Progressief Ermelo en ChristenUnie Ermelo de 6e Ermelose Natuurwerkdag.

Net als vorig jaar doen de twee Ermelose partijen dit samen met de werkgroep Landschapsbeheer van de KNNV.

Gevarieerd werk

Dit jaar wordt gewerkt in een perceel bos nabij De Muzenhof in Ermelo, aan de Leuvenumse weg. Hier zijn enkele percelen bos waar eerder Amerikaanse Eiken zijn afgezaagd, de achtergebleven stoven zijn weer uitgelopen met jonge stammen en takken. Deze moeten opnieuw verwijderd worden. Het is gevarieerd werk van stammen zagen, takken knippen, de takken  en stammen naar het pad slepen en opstapelen. Het werk is ook geschikt om met kinderen te doen, maar dan wel onder volwassen begeleiding. Henk Jan Zwart, de Ermelose bosbeheerder zal het werk uitleggen en begeleiden.

Zin om mee te doen?

Wanneer: Zaterdag 4 november 9.00-12.00 uur, halverwege een koffiepauze en om 12 uur een afsluitende lunch.

Waar: Locatie ligt nabij De Muzenhof aan de Leuvenumseweg in Ermelo, de precieze routebeschrijving volgt na opgave.

Hoe: Geef je op per e-mail: natuurwerkdagermelo@gmail.com o.v.v. het aantal personen, volwassenen en kinderen en je telefoonnummer.

Hierna krijg je per e-mail verdere informatie. Eventuele vragen kunnen ook via dit adres gesteld worden.