Kadernota 2019

kadernota 2019vrijdag 08 juni 2018 20:55

Bij de bespreking van de kadernota 2019 in de gemeenteraad maakte fractievoorzitter Folkje Spoelstra een verbinding met het thema van de ChristenUnie: Vertrouwen, Samen, Duurzaam.
Haar beschouwing is op de website te lezen, maar de samenvatting luidt als volgt:
Zet zinvolle investeringen door, verbeter ons fietsdorp, wees alert bij schuldhulpverlening, draag samen met organisaties verantwoordelijkheid voor passende zorgverlening, waardeer initiatieven van inwoners, ondernemers en buurten (zeker als het gaat om bouwplannen en energietransitie), wees realistisch met de begroting en durf te investeren ten behoeve van de inwonerers, bouw duurzaam en gasloos, zorg voor de schepping (dus ook voor de insecten) en stel het afvalbeleid bij met het oog op duurzaamheid.
Met moties en vragen werd het college vooral op het hart gedrukt om de grootschalige energieopwekking mogelijk te maken in Ermelo (zoals besloten in december 2017) en om zwembad Calluna energie- en klimaatneutraal te herbouwen (zoals besloten in juli 2017).

Kadernota 2019 algemene beschouwingen FS87,9 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2018 > juni