1000 EIKEN PLANTEN op de 2e Ermelose Natuurwerkdag

1000 eikenzaterdag 14 oktober 2017 11:43

Zaterdag 4 november 2017 worden er tijdens de tweede Ermelose Natuurwerkdag 1000 eiken geplant op het Leuvenumscheveld om de daar al deels aanwezige houtwal te versterken.

Ronald van Veen (ChristenUnie Ermelo) en Bea van ’t Hul (Progressief Ermelo), beiden raadslid in Ermelo, organiseren de tweede Ermelose Natuurwerkdag. “Vorig jaar was een groot succes, vertelt van ’t Hul”. “Daarom wilden wij samen ook dit jaar weer iets voor Ermelo doen”, vult van Veen aan. 1000 bomen planten was het eerste wat bij beide raadsleden opkwam na de vorige natuurwerkdag, waar er gewerkt werd aan het herstel van het heidelandschap op het Speulderveld.

De 1000 bomen worden geplant op het Leuvenumscheveld, op de grens tussen Speuld en Leuvenum. Het is de bedoeling om een al deels aanwezige (open )houtwal te versterken. Een houtwal is landschappelijk en ecologisch van bijzondere betekenis en herbergt een grote verscheidenheid aan planten- en diersoorten.

“In Ermelo willen wij goed zorgen voor de natuur die de Veluwe rijk is”, vertellen van ’t Hul en van Veen. Het initiatief om de Natuurwerkdag in Ermelo te organiseren draagt daaraan bij, aldus de raadsleden.

Wil je ook meehelpen? Aanmelden kan op https://www.natuurwerkdag.nl/locatie/Houtwal-versterken-leuvenemscheveld

Archief > 2017 > oktober