Een Raadsvergadering zoals de ChristenUnie het graag ziet

Dick Tillema
Door Dick Tillema op 16 januari 2019 om 23:20

Een Raadsvergadering zoals de ChristenUnie het graag ziet

Tijdens de eerste vergadering van 2019 behandelde de gemeenteraad van Ermelo een agenda die perfect aansloot bij de drie pijlers van de ChristenUnie: Vertrouwen, Samen, Duurzaam.

Vertrouwen: daar ging het volop over bij de behandeling van de motie over communicatie met belanghebbenden van bouwprojecten die ik heb inbracht en die unaniem door de raad werd gesteund. Hoe herstellen we het vertrouwen van de inwoners op dit punt; hoe zetten we een 0-1 achterstand om in een 2-1 voorsprong? Door goed gedrag te tonen en anderen te stimuleren dat ook te doen.

Samen: daar ging het over bij de behandeling van het thema ‘groen’ in het kader van het maatschappelijk raadsprogramma. Onze fractievoorzitter Folkje Spoelstra benadrukte bij de behandeling dat we samen met de inwoners Ermelo mooi groen gaan maken. Om de daad bij het woord te voegen deelde ze aan alle fracties zaad voor ‘blije bermen’ uit. Ook liet dit eerste onderwerp zien dat we samen met andere politieke partijen willen optrekken, na een tijd van stroeve communicatie tussen coalitie en oppositie.

Duurzaamheid: dit actuele onderwerp kwam ook ruim aan bod. De aanleg van een ‘zonneveld’ bij de Aalbertshoeve werd door Ronald van Veen ondersteund omdat het bijdraagt aan de verduurzaming van Ermelo. Het zonneveld wordt ingericht met zorg voor de schepping. Er wordt een poeltje aangelegd, er gaan schapen onder de panelen grazen en aan de randen worden ‘blije bermen’ ingezaaid. Daarbij hebben we geconstateerd dat de communicatie met de belanghebbenden rond dit project goed is gegaan. Zo kan het ook!

Een mooi begin van het nieuwe jaar. De ChristenUnie kiest ook dit jaar voor een constructieve inbreng, om zo het goede te doen voor Ermelo.

Labels: , , ,