ChristenUnie raadslid helpt mee bij 60e bomenfeestdag

IMG_8467-2maandag 27 maart 2017 18:37

Ronald van Veen hielp afgelopen woensdag 22 maart spontaan mee bij de bomenfeestdag. Ons raadslid zou in eerste instantie het bomenplanten bijwonen, maar bij gebrek aan begeleiders voor de leerlingen van de Klokbekerschool
Naast een educatieve ronde door het bos, verzorgd door het Pakhuis, mocht iedere leerling een boomplanten. Ons raadslid plantte er ook één.
Foto: Natalie Overkamp

Volgens van Veen is het belangrijk om dit soort evenementen te blijven houden. "Deze leerlingen zijn onze toekomst. Als wij hen bijbrengen dat bomen en goed groenbeheer en beleid belangrijk zijn, herstellen we het natuurlijke evenwicht. Als ChristenUnie raadslid vind ik dat belangrijk omdat wij daarmee bijdragen aan de zorg voor Gods Schepping, die de mens als taak gekregen heeft. ‘Bomen zijn belangrijk voor zuurstof, zodat wij kunnen ademen’, vertelde een van de leerlingen mij. Mooi om te zien hoe kennisoverdracht werkt en in de praktijk vorm en inhoud krijgt. Deze leerlingen hebben nu een mooie bijdragen kunnen leveren aan het groen en het groene karakter dat Ermelo typeert, en waar ik zelf zo trots op ben."

Bijdragen
Campagne