Fractie vraagt om kunst

vuurwerkwoensdag 20 september 2006 21:55

De fractie heeft in de raadsvergadering van 14 september 2006 extra aandacht gevraagd voor uitvoering van kunstwerken. De gemeente heeft een kunstplannota opgesteld waarmee een programma voor de beeldende kunst aan de orde was. De fractie van de ChristenUnie vindt dat er niet snel genoeg iets op de nieuw aangelegde rotondes komt aan kunst.

De gemeente Ermelo heeft al jaren een slogan, te weten VITAAL, GROEN, en ZORGZAAM. Via een motie hebben wij nu van het college afgedwongen dat er op korte termijn uitvoering aan de verdere plannen wordt gegeven, zodat op iedere rotonde iets van de slogan wordt uitgebeeld.

De Wet Maatschappelijke Ondersteuning geeft de fractie veel extra werk om alert te zijn op verdere stappen gericht op invoering. De zorg van de fractie is of alles er wel in komt zodat de sociaal zwakkere in de Ermelose samenleving er niet aan te kort komt. Ook willen wij dat hulpvragers zelf een hulpgever kunnen kiezen, die bij hun leefstijl of zorgbehoefte past.

De volgende fractievergadering is op 26 september om 20.00 uur in de leeskamer voor raadsleden in het gemeentehuis (ingang marktplein).

Namens de fractie,
Jan Urbach, voorzitter

Reacties op 'Fractie vraagt om kunst'