Twee Ermeloërs op de kieslijsten van ChristenUnie Gelderland en het Waterschap

verkiezingen Waterschapvrijdag 13 maart 2015 08:10

Aankomende woensdag 18 maart kan er gestemd worden voor de provinciale staten van Gelderland en het algemeen bestuur van het Waterschap Vallei en Veluwe. De ChristenUnie Ermelo vaardigt twee kandidaten af. Zo is Jet Weigand-Timmer provinciaal kandidaat en Ruud van Eijle kandidaat voor het Waterschap Vallei en Veluwe. Beiden zijn beschikbaar deze functie te vervullen.

Voor zijn werk komt Ruud regelmatig in Afrika. De landen die hij bezoekt hebben te maken met een groot tekort aan water, mensen moeten vaak uren lopen om water te vinden, oogsten mislukken door gebrek aan regen. Wat Afrika te weinig heeft, heeft Nederland misschien wel te veel. De helft van ons land ligt beneden de zeespiegel. Zonder waterbeheer, zou Nederland regelmatig voor een groot deel onder water staan. Het Waterschap zorgt voor veilige dijken, schoon en voldoende oppervlaktewater en gezuiverd afvalstoffenwater. Het waterpeil wordt zodanig geregeld dat de gewassen op de akkers niet verdrinken en verdrogen. Nederland heeft unieke kennis op het gebied van waterbeheer. Ons watermanagement is internationaal bekend. Veel van die kennis zit bij de waterschappen, zij verdienen een goed bestuur dat democratisch gekozen wordt. Het waterbeheer is niet alleen technisch van aard, het gaat ook om politieke keuzes en identiteit. Zo bepaalt het bestuur de hoogte van de belasting en zuiveringslasten. Ook worden er keuzes gemaakt op het gebied van duurzaamheid. Kortom de verkiezingen van het algemeen bestuur van het Waterschap zijn belangrijk. Ruud van Eijle, fractievoorzitter van de ChristenUnie Ermelo staat op de kandidatenlijst op nummer 18. In de eerste plaats geeft hij steun aan deze lijst en hoopt dat de nummer 1, Gerald van den Brandhof uit Putten wordt gekozen en wederom in het dagelijks bestuur komt als Heemraad. Maar natuurlijk kunt u 18 maart ook op nummer 18 Ruud van Eijle stemmen!

Jet Weigand, kandidaat voor de Provinciale Staten heeft zich de afgelopen jaren verdienstelijk gemaakt voor de landelijke ChristenUnie door mee te werken aan het onderwijsbeleid. Identiteitgebonden onderwijs in onze provincie vindt zij een belangrijk speerpunt. Jet Weigand staat op de kandidatenlijst op nummer 27.

De fractie van de ChristenUnie Ermelo is blij dat zij gemotiveerde kandidaten heeft kunnen leveren. Ook hiermee komt Ermelo weer in de belangstelling te staan.

Bijdragen
Campagne
Gedeputeerde
Gemeentelijke activiteiten