Fractievoorzitter ChristenUnie Ermelo wordt tijdelijk vervangen

Ruud en Joswoensdag 20 mei 2015 20:04

Ruud van Eijle, fractievoorzitter van de ChristenUnie Ermelo, en directeur van World Vision laat zich tijdelijk vervangen voor zijn werkzaamheden als raadslid voor de gemeenteraad van Ermelo.

Ruud, die afgelopen januari, tijdens een trainingsmissie van World Vision in Zuid-Afrika ongelukkig ten val kwam heeft een langere periode van revalidatie nodig. In januari brak Ruud 8 ribben en zijn sleutelbeen. Recentelijk constateerde de behandeld arts dat het inwendig herstel nog niet optimaal is en er nog steeds sprake is van 3 gebroken ribben. De behandeld arts beveelt daarom een periode van rust aan.

Om die reden heeft Ruud besloten om zijn werkzaamheden tijdelijk neer te leggen, tot begin september. De kieswet stelt dat een raadslid tijdelijk ontslag kan vragen voor de duur van max. 16 weken. Daarbij moet het raadslid aantonen, aan de hand van een verklaring van een arts, dat het raadslid niet binnen acht weken het werk kan hervatten. Deze periode van 16 weken kan max. 2 keer verlengd worden.

Doordat Ruud tot na het zomerreces afwezig blijft, zal Folkje Spoelstra optreden als plaatsvervangend fractievoorzitter. De raadszetel van de ChristenUnie Ermelo, die door het tijdelijk ontslag van Ruud opnieuw mag worden ingevuld, zal door Jos van der Deure worden bekleed. Jos is nummer 5 van de kandidatenlijst en al vijf jaar actief als fractievertegenwoordiger binnen de ChristenUnie Ermelo. Daarnaast is hij commissielid binnen de portefeuille Samenleving en zet hij zich in voor de Auditcommissie van de gemeente Ermelo. Jos zal de portefeuille Samenleving als plaatsvervangend raadslid onder zijn hoede gaan nemen. In het dagelijks leven is Jos projectcoördinator bij een grote thuiszorginstelling in de provincie Utrecht.

De beoogde benoeming staat gepland voor donderdag 28 mei 2015.

Gemeentelijke activiteiten
Partij