Inrichting rotondes gemeente Ermelo

donderdag 26 augustus 2010 20:00

CU stelt vragen aan het college omtrent de inrichting en het onderhoud van de rotondes op de Harderwijkerweg en Putterweg.

Vanaf 2006 vestigt de ChristenUnie de aandacht op de inrichting van de rotondes in Ermelo. Er zijn door het college eerder toezeggingen gedaan: er is zelfs een werkgroep ingesteld die zich zou buigen over eventueel kunstvoorwerpen die op de rotondes geplaatst kunnen worden.De onderwerpen vanuit het verkiezingsprogramma in 2006: vitaal, groen en zorgzaam zouden op de rotonde tot uitdrukking komen.

Tot op heden is geen enkele toezegging uitgevoerd. Dan wel dat de rotonde het thema ‘groen’ uitdraagt. Op meerdere rotondes viert het onkruid namelijk hoogtij, zie toegevoegd plaatje ter illustratie. Als je Ermelo binnenkomt, oogt de rotonde niet ‘zorgzaam’ maar slordig, niet goed onderhouden en verre van vitaal.

Wederom stelt de ChristenUnie daarom de volgende vragen en wil graag binnen twee week van het college de volgende toezegging of antwoorden:

1. Het onderhoud van de rotonde uitvoeren. De verwilderde begroeiing verwijderen. Ook als de rotonde valt onder het onderhoud van de provincie.
  2. De inrichting van de rotonde meer uitstraling geven. Dit kan door kunst, dit kan door een juiste inrichting door een groenvoorziening. Wanneer kunnen de inwoners van Ermelo een invulling ( dan wel groen, dan wel kunst ) van de rotondes verwachten?
  3. Als laatste wil de ChristenUnie een antwoord op wat er gebeurd is met de werkgroep die zich zou buigen over de kunstvoorwerpen.

NB. ter illustratie is een power point presentatie bijgevoegd

TitelBestandsgrootteMIME-type
Rotondes Gemeente Ermelo3,1 MBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.presentationml.presentationdownload

Reacties op 'Inrichting rotondes gemeente Ermelo'