Provinciaal verkiezingsprogramma in eenvoudige taal

vkp 2015zaterdag 28 februari 2015 08:00

De ChristenUnie Gelderland heeft samen met Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber vrijdagmiddag 27 februari haar verkiezingsprogramma in eenvoudige taal aangeboden aan bewoners van ’s Heeren Loo te Ermelo. Iedereen doet mee in Gelderland, daarom heeft de ChristenUnie een verkiezingsprogramma gemaakt in eenvoudige taal, aldus Pieter Plug, lijsttrekker voor de Gelderse ChristenUnie. een afvaardiging van de Ermelose ChristenUnie fractie was eveneens aanwezig bij dit moment.

Naast het aanbieden van het verkiezingsprogramma in eenvoudige taal konden de bewoners ook het gesprek aangaan met de politici. Hiebrij ging het vooral om onderwerpen waaruit blijkt dat de bewoners gewoon mee willen doen in de maatschappij. Vragen over de bereikbaarheid met het openbaar vervoer, het gebruik van de Horsterweg door fietsende bewoners en het kunnen krijgen van zonnepanelen op de gebouwen kwamen aan de orde. De ChristenUnie wil zich inzetten voor het verbeteren van het openbaarvervoersnetwerk en adviseert om in gesprek te gaan met de Buurtbus, daarnaast wil de provincie onderzoeken of er versneld breedband kan worden uitgerold in het buitengebied waar 's Heeren Loo is gevestigd. Het gebruik van zonnepanelen op grote gebouwen waaronder instellingsgebouwen wil de Provinciale ChirstenUnie meer stimuleren. Ook de plaatselijk fractie wil zich er voor inzetten om dit te realiseren. De evaluatie van het Klimaatuitvoeringsprogramma is in volle gang, dat punt kan daar prima in worden meegenomen, aldus de fractie van Ermelo. De ontmoeting vond plaats in een open sfeer. Bij dit ene bezoek zal het niet blijven. 9 maart is er een politiekcafe georganiseerd door 's Heeren Loo, de ChristenUnie zal ook daarbij aanwezig zijn.

In de lokale pers is verslag gelegd van dit bezoek zie:

Bijdragen
Campagne
Gedeputeerde
Gemeentelijke activiteiten
In de media
Partij
Politiek café
Provinciale Staten
Verkiezingen
Werkbezoek
Wethouder