Werk in uitvoering! Verkeer en vervoer.

Nederlandse_verkeersbordenvrijdag 10 juli 2015 08:43

De ChristenUnie Ermelo pleit voor communicatieplan om duidelijk te maken welke maatregelen er op het gebied van verkeer en vervoer de komende jaren worden uitgevoerd, zodat onze inwoners goed geïnformeerd zijn.

In de vergadering van 9 juli heeft de gemeenteraad het uitvoeringsprogramma GVVP vastgesteld en de nodige financiële middelen vrijgegeven om tot uitvoering over te gaan. Door het vaststellen van het budget kunnen verschillende onderdelen, die beschreven zijn in het verkeer- en vervoersplan, tot uitvoering komen. Er is een lijst opgesteld waarin beschreven is wanneer welke onderwerp tot uitvoering komt. In 2015 wordt naar alle waarschijnlijkheid nog gestart met de aanleg van de Margrietschoolrotonde, het fietspad langs de Westflank en komen er verbeteringen aan de Horsterweg. Hopelijk wordt het groene kruispunt bij de Hamburgerweg ook nog in 2015 uitgevoerd. De Ermelose jongerenraad concludeerde al dat dit het gevaarlijkste kruispunt van Ermelo is. Het college heeft toegezegd hier serieus naar te kijken.

Omdat Ermelo de komende jaren flink op de schop gaat, heeft de fractie van de ChristenUnie Ermelo gepleit voor een helder communicatieplan. De raadscommissie Infrastructuur en Ruimte wordt maandelijks door het college bijgepraat, maar de fractie van de ChristenUnie vindt dat de communicatie naar de burgers toe enorm belangrijk is. Het college heeft toegezegd een communicatieplan nader uit te werken.

In 2017 komt het college ook terug naar de raad met speerpunten op het gebied van verkeer en vervoer. De ChristenUnie Ermelo heeft hier ook op aangedrongen omdat nu niet alle maatregelen uit het in 2013 vastgestelde GVVP en de in het coalitieakkoord vastgelegde afspraken zijn opgenomen. zaken voor de ChristenUnie Ermelo zoals fietsverbindingen vanuit de woonwijken naar het centrum, een onderzoek naar ondertunneling bij het spoor, verbeteringen op het gebied van recreatieve voorzieningen zoals opstappunten voor de fiets of openbaar vervoer zitten er nu niet in.

Bijdragen
College