Berichten over Ermelo

1. 100 dagen foto.jpg
    Door Ronald van Veen op 9 september 2022

100 dagen wethouder

Mijn eerste 100 dagen als wethouder zitten erop. Van veel kanten krijg ik de vraag ‘en hoe vind je het?’ De eerste 100 dagen is een soort van magische grens, net als de witte broodsweken, de eerste zes weken van een huwelijk.

2. Ermelokaal-klein.png
    Door Ronald van Veen op 18 november 2021

Plaatselijke klimaatdoelen. Doe mee!

Vorig jaar schreef ik een column over de effecten van Corona op de natuur. Ik vroeg mij daarbij af welke lering wij trekken uit deze periode. En hoe wij de aarde achterlaten voor onze kinderen en kleinkinderen.

3. Folkje kadernota 2022.jpg
    Dick Tillema Folkje GR verk 2018
    Door Dick Tillema, Folkje Spoelstra op 9 juli 2021

Kadernota

Wat vindt de ChristenUnie Ermelo van de Kadernota 2022?
    Luister naar wat de gemeenteraadsleden Folkje Spoelstra en Dick Tillema u daarover willen vertellen.

Labels: ,

4. Logos fracties Ermelo v2.jpg
    Door ChristenUnie Ermelo op 2 september 2020

Verklaring van de gemeenteraad van Ermelo

Binnen de gemeente Ermelo is voor de zomervakantie een aantal dingen gebeurd. U heeft kunnen lezen dat de fractievoorzitters hierover onder andere in gesprek zijn gegaan met de
    Commissaris van de Koning, waarbij besloten is tot een extern onderzoek naar de bestuurskracht van Ermelo. Inmiddels kunnen we u hierover meer vertellen.

Labels:

5. HBM CUErmelo.jpg
    100 dagen foto.jpg Dick Tillema
    Door Ronald van Veen, Dick Tillema op 20 december 2019

Huisje Boompje Meesje

Huisje Boompje Meesje logo.jpgWat een mooie actie van gemeente Ermelo om de eikenprocessierups te gaan bestrijden door nestkastjes op te gaan hangen voor de meesjes die deze rupsen graag opeten. In juni stelde de ChristenUnie al schriftelijke vragen om te achterhalen of de gemeente ging inzetten op een natuurlijke vorm van bestrijding van de processierups.

6. Dick Tillema
    Door Dick Tillema op 7 maart 2019

50% goedkope woningen een stap dichterbij

Al jaren komt de bouw van de goedkopere huizen in Ermelo maar niet van de grond. Vooral mensen met een beperkt budget, waaronder vooral jongeren en andere starters op de woningmarkt, moeten daardoor te lang wachten op een passende woning. Zo staat het ook in het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie in Ermelo: ‘er moeten meer woningen komen voor jongeren en mensen met lage inkomens’.

7. De Enk.JPG
    Door Ronald van Veen op 8 februari 2019

Herontwikkeling de Enk kan van start

Het revitaliseringsplan de Enk heeft het college van B&W aan ons voorgelegd. In grote lijnen kan de ChristenUnie Ermelo met de denkrichting instemmen. Wij zin blij dat een ondernemer zijn ‘nek uitsteekt’ om het gebied de Enk aan te pakken en het voor de komende jaren een andere ‘look and feel’ te geven die passend is bij het consumentengedrag.

De gemeenteraad stelt kaders
    De ChristenUnie is blij dat het college ven B&W ons als raad in een vroegtijdig stadium bij de planontwikkeling betrekt om desgewenst kaders te stellen die de herontwikkeling mogelijk maken. Vanuit verschillende overwegingen wil de ChristenUnie Ermelo graag kaders stellen.