Berichten geschreven door Liesbeth Urbach

1. CU Putten en Ermelo 20240408.jpeg

Op visite bij onze buren

Door Liesbeth Urbach, Ronald van Veen, Jos van der Deure, Iwan van den Broek, Kees Hofman op 8 april 2024

We hadden een mooi gesprek met de fracties en de besturen van ChristenUnie Putten en ChristenUnie Ermelo.

2. Liesbeth vierkant.jpg
    Liesbeth 4x3.jpg
    Door Liesbeth Urbach op 11 januari 2023

Wat er toe doet

Het jaar 2022 ligt achter ons, een jaar van wisselingen; een nieuwe raad, een nieuw college en zelfs een nieuwe burgemeester.

3. Waaier 2.jpg
    Liesbeth 4x3.jpg
    Door Liesbeth Urbach op 6 juli 2022

Kadernota

In de voorbereiding op dit moment las ik de bijdrage van Folkje van vorig jaar, deze bijdrage begon met de woorden “Laten we steeds het goede blijven doen” woorden uit het Bijbelboek Galaten 6:9.

Iedere fractievergadering starten we samen met een moment om stil te staan bij woorden die ons raken en waar we graag met elkaar vanuit onze christelijke waarden en normen bij stil staan. Zo kwam deze tekst ook nu regelmatig terug.  Wat is goed, wanneer doe je goed? Als richtlijn wordt dan geschreven:  Als je jezelf beter vindt dan een ander, houd je jezelf voor de gek.  Beoordeel alleen je eigen werk. En als je het goed gedaan hebt, mag je er tevreden over zijn. Daarom moeten we, wanneer we de kans hebben, voor iedereen goed zijn.

4. Top 6 waaier.jpg
    Liesbeth 4x3.jpg 100 dagen foto.jpg
    Door Liesbeth Urbach, Ronald van Veen op 11 maart 2022

Programma in een waaier

De ChristenUnie Ermelo heeft de speerpunten gepubliceerd in een 'Waaier'. In eenvoudige en begrijpelijke tekst.